hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > آغاز فصل زایش در حیات وحش شهرستان لامرد 

آغاز فصل زایش در حیات وحش شهرستان لامرد 

رییس اداره حفاظت محیط زیست لامرد گفت: باتوجه به آب و هوای گرم و خشک جنوب فارس و به خصوص این شهرستان، فصل زادآوری حیوانات هم به طبع سریعتر از سایر نقاط کشور و از اوایل اسفندماه آغاز می‌شود و تا انتهای فروردین ماه ادامه دارد.

حمزه برومندفر با ترسیم سیمای پراکندگی حیات وحش در شهرستان لامرد، گفت: بیشترین مراقبت ها در مناطق تحت حفاظت محیط زیست و انجمن‌ها که شامل کوه هوا، پاقلات و سادول است، انجام می‌شود و سعی شده با ایجاد محیط امن و ایمن شرایط آرام و توام با آرامش برای زاد و ولد حیات وحش ایجاد شود.

برومندفر با بیان اینکه حفاظت از حیات وحش در گفتمان عمومی جامعه امری پسندیده و به خطر انداختن جان حیوانات وحشی ناپسند است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در عمل از این موجودات زیبا مراقبت کرده و مواظب آنها باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد ادامه داد: این روزها که فصل زادآوری حیوانات وحشی در طبیعت به ویژه مناطق گرمسیری مانند این شهرستان است فرصت مناسبی برای نشان دادن رفتار عملی در حمایت از حیات وحش به شمار می‌رود.

برومندفر گفت: بهار، فصل زایش به شمار می‌رود و امکان دارد که طبیعت‌گردان با حیوانات تازه متولد شده مواجه شوند، لذا باید بیش از هر زمانی مراقبت کرده و در صورت مشاهده حیوانات نوزاد آسیب دیده یا قرار گرفته در مکان ناامن، موضوع را به اولین پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد